Facebook a Google Adwords ako nástroje efektívnej reklamy
Potrebujete efektívne spropagovať svoju stránku alebo nový produkt? Práve miesta s najväčšou koncentráciou ľudí alebo potenciálnych zákazníkov sú tým ideálnym prostredím pre vaše reklamné aktivity. V súčasnosti sa za najúčinnejšie virtuálne promo média považuje Facebooku a Google Adwords.

Nech vaša reklama osloví masy!
Ak chcete svoju službu, produkt alebo webovú stránku dostať do povedomia širokej skupine ľudí, musíte ju situovať do prostredia, kde sa sústreďuje množstvo osôb. Avšak na to, aby ste dokázali svojich potenciálnych zákazníkov optimálne zaujať, potrebujete vytvoriť taký reklamný priestor, ktorý priláka široké masy. A to je prvý krok na ceste za vašim úspechom. Rýchla Facebook reklama je v súčasnosti veľmi obľúbená a hojne využívaná, rovnako ako aj reklama Google. A ako vlastne fungujú?
Reklama na Facebooku
Ide tu v prvom rade o zvyšovanie povedomia cieľovej skupiny zákazníkov o určitej značke alebo produkte. V tomto prípade platíte buď za zobrazenie reklamy, alebo za kliknutie na ňu. Pri tejto forme reklamy si však dajte záležať na dobrom spracovaní odkazu a jeho zacielenie na správnu cieľovú skupinu. Nevýhoda tejto reklamy môže byť predovšetkým v jej zlom zacielení a nepochopení. Ak sa rozhodnete pre tento reklamný kanál a chcete, aby bola vaša reklama čo najefektívnejšia, musíte rátať s dostatočnou časovou náročnosťou na tvorbu jej obsahu.
Kedy je vhodný iný reklamný kanál?
Ak vám reklama na Facebooku nevyhovuje, vhodnou alternatívou môže byť reklama cez Google Adwords. V tomto prípade zaplatíte iba vtedy, keď niekto prostredníctvom takejto reklamy navštívi vašu stránku, prípadne zavolá na príslušné telefónne číslo. Čiže, platíte len vtedy, ak vaša inzercia zákazníka reálne osloví.
Toto médium je vhodné najmä vtedy, ak chcete na svoju webovú stránku prilákať nových návštevníkov, zvýšiť on-line predaj, prípadne motivovať bývalých zákazníkov, aby sa k vám opäť vrátili. Hlavnou výhodou takejto reklamnej kampane je nesporne aj to, že vám takmer ihneď pomôže dostať váš web na prvé pozície vo vyhľadávači.
Na čo si dať pozor?
Ešte predtým, ako sa pre reklamu na tom-ktorom virtuálnom médiu rozhodnete, zmapujte si, či bude vyhovovať práve vášmu biznisu. Treba si totiž uvedomiť, že neexistuje univerzálny reklamný kanál, ktorý by dokázal zaručiť úspech každému.
Text: PR